Hozzászólás: tapasztalatok
› Fórumok › Műhely › tapasztalatok › Hozzászólás: tapasztalatok
A karburátorokra érdemes odafigyelni. Párat szétszedtem már. Néhánynál már részleges vagy teljes közeli felújítást is csináltam. Amivel nagyon érdemes foglalkozni az a tömítetlensége a karbinak. A legnagyobb fals levegő a karbi talpánál (annak meghajlásából adódóan), valamint a fedélnél lévő torzulásból adódik. Ezeket a legjobban síkköszörüléssel lehet megszüntetni. Házilag a karbi talpát illetve a felső síkját egy sík lapra helyezett finom csiszolóvásznon néhány óra alatt síkba lehet csiszolni. Viszont a fedelet ilyen módon nem lehet helyrehozni mert az úszó felfogatása ezt lehetetlenné teszi. Én marógépen oldottam meg ezt a problémát.
Ezen kívül néhány tömítő gyűrű van a fúvókáknál illetve az alapjárati állító csavarnál. Ha ezek ki vannak cserélve, valamint ha a síkok sem ívek hanem síkok és ott is új tömítés van, akkor egész jól beállítható a karburátor és normális lesz a fogyasztás is.
Ezen felül természetesen nem ártana cserélni a fúvókákat, pillangó tengelyeket (legjobb lenne az egész karbit egy újra), esetleg a gyújtást is. Ezek mind beleszólnak a fogyasztásba.