tapasztalatok

Kezdőlap Fórumok Műhely tapasztalatok

Ennek a témakörnek tartalma 2 hozzászólás, 1 résztvevő. Utolsó frissítés:  szobodek viktor 1 év, 5 hónap.

  • Szerző
    Bejegyzés
  • Egy kis érdekesség:
    Úgy gondolom, hogy minden polszkis valamilyen szinten betáraz alkatrészek terén. Én is ezt teszem/tettem eddig. Viszont nem árt alaposabban megismerni az alkatrészeket ami a saját autónkban van. Én nem is olyan régen beleszaladta megy kis felismerésbe.
    Betáraztam magamnak 3 db váltóharangot, hogy baj esetén legyen. Nemrég meg is történt a baj, eltört a váltóharang ami a kocsin volt. Nyugodt voltam mert volt itthon tartalék. Ám amikor leszedtem a töröttet és felraktam volna a másikat akkor derült ki, hogy hidraulikus kuplunggal rendelkező autókhoz való harangom van tartalékban. Viszont nekem bovdenes kuplungom van. A kettő között van egy kis különbség ami számomra használhatatlanná tette a tartalékokat. A különbség a következő. A hidraulikus kuplung nyomja a villa végét és emiatt a munkahenger és a váltó tengelye között van a villa alátámasztási gombája. A bovden viszont húzza a villát ami miatt a villának a váltó tengelyéhez képest ellenkező oldalon kell lennie az alátámasztásnak. Egy kis csavar a dologban, hogy az én harangomon ki van alakítva a hidraulikus alátámasztáshoz is a hely. Vagyis részlegesen. Ugyanúgy erősebb az öntvény és meg is van fúrva (zsákfurat). Ezt teljesen átfúrva és menetet vágva bele, már mehet is a helyére a támaszték. Viszont a régebbi harangokban a bovdenes nem megvalósítható. Illetve kis ügyességgel igen, de egyáltalán nincs kialakítva hozzá semmi.

  • A karburátorokra érdemes odafigyelni. Párat szétszedtem már. Néhánynál már részleges vagy teljes közeli felújítást is csináltam. Amivel nagyon érdemes foglalkozni az a tömítetlensége a karbinak. A legnagyobb fals levegő a karbi talpánál (annak meghajlásából adódóan), valamint a fedélnél lévő torzulásból adódik. Ezeket a legjobban síkköszörüléssel lehet megszüntetni. Házilag a karbi talpát illetve a felső síkját egy sík lapra helyezett finom csiszolóvásznon néhány óra alatt síkba lehet csiszolni. Viszont a fedelet ilyen módon nem lehet helyrehozni mert az úszó felfogatása ezt lehetetlenné teszi. Én marógépen oldottam meg ezt a problémát.
    Ezen kívül néhány tömítő gyűrű van a fúvókáknál illetve az alapjárati állító csavarnál. Ha ezek ki vannak cserélve, valamint ha a síkok sem ívek hanem síkok és ott is új tömítés van, akkor egész jól beállítható a karburátor és normális lesz a fogyasztás is.
    Ezen felül természetesen nem ártana cserélni a fúvókákat, pillangó tengelyeket (legjobb lenne az egész karbit egy újra), esetleg a gyújtást is. Ezek mind beleszólnak a fogyasztásba.

Be kell jelentkezned hozzászólás írásához.

Friss fórumbejegyzések

Tagok

Online tagok

Jelenleg egy felhasználó sincs bejelentkezve

Legfrisebb hozzászólások

  • User AvatarSomogyvári János { Rajta voltam.. 😀 😀 } – aug 26, 2:07 DU.
  • User AvatarVince { Köszönjük ezt a szép beszámolót! } – aug 21, 9:17 DU.
  • User AvatarErna { Fontos változások! A regisztrációs díj összege 2000 Ft-ról 2.500,- Ft-ra emelkedett. Ennek oka a szombati nap programjai miatt előre nem látott többlet kiadások. A csak... } – Júl 22, 11:45 DU.
  • User Avatarszobodek viktor { Szuper volt a hétvége. 🙂 } – jún 27, 12:36 DU.
  • User AvatarErna { Lehet feliratkozni, hamarosan itt a június vége! Akár itt hozzászólásban is jelezheted, hogy jönni szeretnél. } – máj 18, 9:29 DU.
  • User AvatarKovács Mihály { Sehol Senki? } – máj 11, 6:09 DU.
Copyright © 2016
Tovább az eszköztárra