szobodek viktor
Hozzászólások
-
SzerzőBejegyzés
-
szobodek viktorModerátor
Kedves Ferenc!
Nekem volt egyszer hasonló problémám. A feszültségértékeket nem tudom, de a visszajelző fordulatszám emelkedésre erősödő fénnyel reagált. A megoldást a generátoron 2 db vezeték megcserélése jelentette. A két vékony szál az egymás mellett lévő sarukon.szobodek viktorModerátorKíváncsi lennék, hogy sikerült-e jutni valamire a világítás problémával.
szobodek viktorModerátorA karburátorokra érdemes odafigyelni. Párat szétszedtem már. Néhánynál már részleges vagy teljes közeli felújítást is csináltam. Amivel nagyon érdemes foglalkozni az a tömítetlensége a karbinak. A legnagyobb fals levegő a karbi talpánál (annak meghajlásából adódóan), valamint a fedélnél lévő torzulásból adódik. Ezeket a legjobban síkköszörüléssel lehet megszüntetni. Házilag a karbi talpát illetve a felső síkját egy sík lapra helyezett finom csiszolóvásznon néhány óra alatt síkba lehet csiszolni. Viszont a fedelet ilyen módon nem lehet helyrehozni mert az úszó felfogatása ezt lehetetlenné teszi. Én marógépen oldottam meg ezt a problémát.
Ezen kívül néhány tömítő gyűrű van a fúvókáknál illetve az alapjárati állító csavarnál. Ha ezek ki vannak cserélve, valamint ha a síkok sem ívek hanem síkok és ott is új tömítés van, akkor egész jól beállítható a karburátor és normális lesz a fogyasztás is.
Ezen felül természetesen nem ártana cserélni a fúvókákat, pillangó tengelyeket (legjobb lenne az egész karbit egy újra), esetleg a gyújtást is. Ezek mind beleszólnak a fogyasztásba.szobodek viktorModerátorEgy kis érdekesség:
Úgy gondolom, hogy minden polszkis valamilyen szinten betáraz alkatrészek terén. Én is ezt teszem/tettem eddig. Viszont nem árt alaposabban megismerni az alkatrészeket ami a saját autónkban van. Én nem is olyan régen beleszaladta megy kis felismerésbe.
Betáraztam magamnak 3 db váltóharangot, hogy baj esetén legyen. Nemrég meg is történt a baj, eltört a váltóharang ami a kocsin volt. Nyugodt voltam mert volt itthon tartalék. Ám amikor leszedtem a töröttet és felraktam volna a másikat akkor derült ki, hogy hidraulikus kuplunggal rendelkező autókhoz való harangom van tartalékban. Viszont nekem bovdenes kuplungom van. A kettő között van egy kis különbség ami számomra használhatatlanná tette a tartalékokat. A különbség a következő. A hidraulikus kuplung nyomja a villa végét és emiatt a munkahenger és a váltó tengelye között van a villa alátámasztási gombája. A bovden viszont húzza a villát ami miatt a villának a váltó tengelyéhez képest ellenkező oldalon kell lennie az alátámasztásnak. Egy kis csavar a dologban, hogy az én harangomon ki van alakítva a hidraulikus alátámasztáshoz is a hely. Vagyis részlegesen. Ugyanúgy erősebb az öntvény és meg is van fúrva (zsákfurat). Ezt teljesen átfúrva és menetet vágva bele, már mehet is a helyére a támaszték. Viszont a régebbi harangokban a bovdenes nem megvalósítható. Illetve kis ügyességgel igen, de egyáltalán nincs kialakítva hozzá semmi.szobodek viktorModerátorÜdv!
http://www.baro-ker.hu/
Próbálkozz náluk. Amikor felújítottam a kocsit nagyon sok mindent be tudtak szerezni.szobodek viktorModerátorPolszkisoknak fölösleges nem lesz ????. De biztos akad egy két helyen némi tartalék.
-
SzerzőBejegyzés