tapasztalatok

Home Forums (Magyar) Műhely tapasztalatok

Viewing 2 reply threads
  • Author
    Posts
    • Egy kis érdekesség:
      Úgy gondolom, hogy minden polszkis valamilyen szinten betáraz alkatrészek terén. Én is ezt teszem/tettem eddig. Viszont nem árt alaposabban megismerni az alkatrészeket ami a saját autónkban van. Én nem is olyan régen beleszaladta megy kis felismerésbe.
      Betáraztam magamnak 3 db váltóharangot, hogy baj esetén legyen. Nemrég meg is történt a baj, eltört a váltóharang ami a kocsin volt. Nyugodt voltam mert volt itthon tartalék. Ám amikor leszedtem a töröttet és felraktam volna a másikat akkor derült ki, hogy hidraulikus kuplunggal rendelkező autókhoz való harangom van tartalékban. Viszont nekem bovdenes kuplungom van. A kettő között van egy kis különbség ami számomra használhatatlanná tette a tartalékokat. A különbség a következő. A hidraulikus kuplung nyomja a villa végét és emiatt a munkahenger és a váltó tengelye között van a villa alátámasztási gombája. A bovden viszont húzza a villát ami miatt a villának a váltó tengelyéhez képest ellenkező oldalon kell lennie az alátámasztásnak. Egy kis csavar a dologban, hogy az én harangomon ki van alakítva a hidraulikus alátámasztáshoz is a hely. Vagyis részlegesen. Ugyanúgy erősebb az öntvény és meg is van fúrva (zsákfurat). Ezt teljesen átfúrva és menetet vágva bele, már mehet is a helyére a támaszték. Viszont a régebbi harangokban a bovdenes nem megvalósítható. Illetve kis ügyességgel igen, de egyáltalán nincs kialakítva hozzá semmi.

    • A karburátorokra érdemes odafigyelni. Párat szétszedtem már. Néhánynál már részleges vagy teljes közeli felújítást is csináltam. Amivel nagyon érdemes foglalkozni az a tömítetlensége a karbinak. A legnagyobb fals levegő a karbi talpánál (annak meghajlásából adódóan), valamint a fedélnél lévő torzulásból adódik. Ezeket a legjobban síkköszörüléssel lehet megszüntetni. Házilag a karbi talpát illetve a felső síkját egy sík lapra helyezett finom csiszolóvásznon néhány óra alatt síkba lehet csiszolni. Viszont a fedelet ilyen módon nem lehet helyrehozni mert az úszó felfogatása ezt lehetetlenné teszi. Én marógépen oldottam meg ezt a problémát.
      Ezen kívül néhány tömítő gyűrű van a fúvókáknál illetve az alapjárati állító csavarnál. Ha ezek ki vannak cserélve, valamint ha a síkok sem ívek hanem síkok és ott is új tömítés van, akkor egész jól beállítható a karburátor és normális lesz a fogyasztás is.
      Ezen felül természetesen nem ártana cserélni a fúvókákat, pillangó tengelyeket (legjobb lenne az egész karbit egy újra), esetleg a gyújtást is. Ezek mind beleszólnak a fogyasztásba.

Viewing 2 reply threads

You must be logged in to reply to this topic.

Najnowsze posty na forum

Cłonkowie

Zalogowani członkowie

Aktualnie nie ma użytkowników on-line
Copyright © 2016
Przejdź do paska narzędzi

Aby dalej korzystać z tej strony, należy zaakceptować użycie plików cookie. Dowiedz się więcej

Ustawienia plików cookie są włączone na tej stronie dla najlepszego komfortu użytkownika. Jeśli witryna jest używana bez zmiany ustawienia lub kliknięcia przycisku "Akceptuj", użytkownik akceptuje korzystanie z plików cookie.

Zamknięcie