Generátor – töltés problémák

Home Forums (Magyar) Műhely Generátor – töltés problémák

Viewing 2 reply threads
  • Author
    Posts
    • Sziasztok!

      Egy kis segítségre lenne szükségem, mert töltésproblémával küzdök…
      A régi generátorom nem töltött rendesen, terhelésnél, fordulatom 13.5V-ot mértem a akkusaruknál, de a töltésjelző nem világított járó motornál.
      Feltettem egy felújított generátort, és azóta a töltésjelző világít, illetve ahogy emelem a fordulatot, egyre erősebben.
      Ami feltűnt, hogy gyújtáson az előgerjesztési feszültségem (a 15-ös csatlakozó a fesz. szabályozó illetve a generátoron) kb 1.9V. Ez normális? Nekem kicsit kevésnek tűnik, de nem találtam erről adatot, hogy mennyi lenne a jó.
      Próbáltam mechanikus és elektronikus fesz. szabályozóval is, de a töltéslámpa egyfolytában világít.

      Esetleg lenne valami ötlet, hogy merre mérjek, keressek hibát? Nálatok mennyi az előgerjesztési fesz gyújtáson?
      A gép amúgy 89-es évjárat, itt már nincsen külön relé a töltéslámpához, ha ez számít…

      Köszi előre is!

      Üdv, Feri

    • Péterem

      said

      Szia Ferenc!
      Testhiba is előfordulhat, érdemes átnézni mindegyiket, én is nagyon sokat küzdöttem töltés gondokkal. Generátort cserélgettem, feszültségszabályzót,sarukat lecseréltem, sőt újra is lett kábelezve némely része az autónak (volt egy erősen törött vezetékem) de nem alakult úgy a dolog, ahogy nekem jó és megbízható lett volna. Sok küzdés után kaptam egy tippet, ami utána megjavultak a gondjaim.
      A generátoron van egy csavar, mely a tested adja, nem tudom mi a neve, itt el tud szökni a feszültség, ha nincs jól meghúzva, össze tud égni a fém alatta, érdemes kivenni ezt a csavart, megtisztítani a felületeket és jó erősen visszahúzni. Illetve egy gyújtáskapcsoló csere is szükséges volt érdekes módon, mert x 100 km után az autót ha leállítottuk, nem indult be, csak kb fakultatívan ha kedve volt. Szerencsére ez a gondom is megoldódott

    • Kedves Ferenc!
      Nekem volt egyszer hasonló problémám. A feszültségértékeket nem tudom, de a visszajelző fordulatszám emelkedésre erősödő fénnyel reagált. A megoldást a generátoron 2 db vezeték megcserélése jelentette. A két vékony szál az egymás mellett lévő sarukon.

Viewing 2 reply threads

You must be logged in to reply to this topic.

Recent forum posts

Members

Online members

There are no users currently online
Copyright © 2016
Skip to toolbar

To use this site further, the use of cookies must be accepted. More information

Cookie settings are enabled on this site for the best user experience. If the site is used without changing the setting or clicking the "Accept" button, the user accepts the use of the cookies.

Close